e- learning

our e-learning management platform.

Up-to-date training includes e-learning.
For professionals in the field of cultural heritage management and curation who are inclined and motivated to constantly update their knowledge and skills, we have developed a learning management system: fad.fondazionescuolapatrimonio.it

for whom

A versatile and intuitive tool not replacing the strength of interpersonal relationships in the classroom, nor the value of hands-on field experiences, but that can yet contribute to the acquisition of skills and knowledge for professionals, administrations, companies thanks to advanced technologies.

why

This powerful tool has been designed for keeping the student at the heart of the training experience. Rich in resources and tools, it proposes webinars, video lessons, multimedia contents, tutorials, virtual classrooms, collaboration tools, forums, and assessment tools for information and training activities, for standard teaching and for in-depth learning, for testing and checking the participants’ appreciation.

Corso di alta formazione executive
Gestione dei patrimoni artistico-culturali e delle collezioni corporate
iscrizioni dal
1 December 2020

Apre a febbraio 2021 il corso executive per i responsabili della gestione privata del patrimonio culturale, nato su iniziativa di Intesa Sanpaolo e ideato con il nostro contributo tecnico-scientifico. La gestione etica e sociale di patrimoni culturali privati è una sfida quanto mai attuale che presuppone l’acquisizione di competenze specifiche ed aggiornate. Tutti i dettagli.

pubblico-privato,  Training online and Learning Objects
Corso di alta formazione executive
Musei in corso. Officina #Orientarsi
dodici webinar di orientamento sulla gestione museale - II edizione
dal
10 November 2020

Parola chiave #orientarsi: dodici webinar su temi strategici per la gestione museale, rivolti ai professionisti dei musei statali e non statali, pubblici e privati. È Officina, l’azione formativa di Musei in corso, progetto di informazione e formazione per il Sistema Museale Nazionale.
Per raggiungere l’intero territorio nazionale, al via la II edizione, su fad.fondazionescuolapatrimonio.it.

Training online and Learning Objects
Musei in corso. Officina #Orientarsi

we work with a

Leading national and international training and cultural heritage experts who cooperate with the Foundation to complement and enrich the training courses and research activities.