e- learning

our e-learning management platform.

Up-to-date training includes e-learning.
For professionals in the field of cultural heritage management and curation who are inclined and motivated to constantly update their knowledge and skills, we have developed a learning management system: fad.fondazionescuolapatrimonio.it

for whom

A versatile and intuitive tool that does not replace the strength of interpersonal relationships in the classroom, nor the value of hands-on field experiences, which can yet contribute, thanks to advanced technologies, to the acquisition of skills and knowledge of individuals, professional groups, administrations, companies.

why

This powerful tool has been designed for keeping the student at the heart of the training experience. Rich in resources and tools, it proposes webinars, video lessons, multimedia contents, tutorials, virtual classrooms, collaboration tools, forums, and assessment tools for information and training activities, for standard teaching and for in-depth learning, for testing and checking the participants’ appreciation.

Musei in corso
al via il programma di formazione dedicato al Sistema museale nazionale
dal
10 June 2020

È una iniziativa senza precedenti il progetto di informazione e formazione dedicato al Sistema Museale Nazionale e affidato dal Ministero per i beni e le attività culturali e per il turismo alla collaborazione fra Direzione Generale Musei, Direzione Generale Educazione ricerca e istituti culturali e Fondazione Scuola dei beni e delle attività culturali. Si parte.

Training online and Learning Objects
Musei in corso
Le bussole
il ciclo di webinar ad iscrizione libera
dal
7 May 2020

Dopo i quattro appuntamenti inaugurali di aprile, tornano sulla nostra piattaforma di e-learning Le Bussole: il ciclo di webinar ad iscrizione libera pensati come strumento di orientamento in un contesto in rapida evoluzione per sua natura e particolarmente incerto oggi. Scopri di più.

Training online and Learning Objects
Le bussole

we work with a

Leading national and international training and cultural heritage experts who cooperate with the Foundation to complement and enrich the training courses and research activities.